piątek, 21 czerwca 2013

Od nowa?

Hej!
Dawno mnie tu nie było. Widząc choćby jeden komentarz dotyczący tego, że nie piszę od razu robi mi się przykro i miło jednocześnie. Bo cieszę się, że ktoś chciałby poczytać mojego bloga, ale jak widać blog jakby jest trochę zawieszony...Może kiedyś najdzie mnie wena i ochota i znowu zacznę pisać! :) Jedno jest pewne - nigdy nie usunę bloga! A może ten post rozpocznie wszystko od nowa?

Jutro jadę do Brukseli więc będę miała zdjęcia i świeże informacje. :)  Cieszę się na ten wyjazd ale najbardziej z tego, że spotkam się z kuzynkami, ciocią i w ogóle. Nie widziałam ich 10 lat!

Dzisiaj dostałam wyniki egzaminów i jestem zadowolona! Dostanę się do klasy, do której chcę więc mam pozytywny dzień :)) No i okazało się, że mam pasek ^^ Wybrałam sobie fajną książkę - kompendium licealisty Biologia i Geografia.

8 czerwca miałam w Krakowie etap ogólnopolski konkursu literackiego, niestety nie zdobyłam laureata, no ale finalistką jestem i mam 7 pkt. do liceum :3 W związku z tym, że nigdy nie byłam w Krakowie, a Pani, z którą tam pojechałam ma tam córkę to nocowałyśmy w piątek u niej i zwiedziłam najważniejsze miejsca :) Było cudownie, bardzo miło wspominam tę krótką wycieczkę. Dostałam taką ogromną książkę, która jest tak ciężka, że musiałyśmy z Panią na zmianę ją nosić po mieście :)).

Mam nadzieję, że zacznę znowu tu pisać. Może zmiana otoczenia, wejście w świat liceum mi w tym pomoże?

xoxo

środa, 13 marca 2013

Land of shamrock

Hej
Dzisiaj rano poszłam na pobieranie krwi. Mam ukucia w 4 miejscach bo pielęgniarka nie mogła znaleźć żyły -.- Potem zrobiło mi się słabo. Myślałam, że chyba zemdleję. Miałam wrócić do domu i pójść na rekolekcje ale się przedłużyło i nie byłam w końcu. Teraz pora wziąć się za lekcje na jutro :c

Ostatnio coraz bardziej zaczęłam się interesować Irlandią. Jest to przepiękny kraj, który kojarzy mi się przeważnie z obłędnie zielonymi krajobrazami ♥
Zapewne można się domyślić, że jest to jedno z miejsc, które planuję odwiedzić w przyszłości. :)Koniczyna to symbol Irlandii. :D 
  























Kilka faktów o Irlandii:
  1. W Irlandii nie płaci się za wodę.
  2. Irlandczycy nie obchodzą Dnia Kobiet (8 marca).
  3. W Irlandii Dzień Matki obchodzony jest 18 marca.
  4. W Irlandii Pierwszy Dzień Wiosny jest 1 lutego.
  5. Kultura i szacunek dla drugiego człowieka w Irlandii jest bardzo ważne.
  6. Irlandczycy są chętni do pomocy. Nawet nieznajomym.
  7. W Irlandii jeśli masz niepotrzebny sprzęt, to wystawiasz przed domem,na swoim trawniku, z karteczką "take me"-komu potrzebne ten bierze.
  8. W Irlandii dwie pierwsze cyfry na rejestracji to rok produkcji.
  9. W Irlandii samochód ma te same tablice od nowości (nie ważne ilu właścicieli już miał).
  10. W Irlandii jest zwyczaj dbania o przydomowe ogródki.
  11. W Irlandii są uprzejme starsze kobiety, które do wszystkich zwracają się per "love".
  12.  Na Zielonej Wyspie nie funkcjonuje coś takiego jak elektrociepłownia. Wodę należy ogrzać samemu.
  13. W Irlandii prawo jazdy może służyć jako dowód tożsamości i potwierdzenie wieku, jednak nie przekroczy się na nim granicy kraju.
  14. Paszport w Irlandii spełnia w zasadzie wszystkie funkcje dowodu osobistego, a dodatkowo umożliwia zagraniczne wycieczki.
  15.  Irlandczycy zazdroszczą Polakom dowodu osobistego, gdyż oni muszą go zastępować mnóstwem innego rodzaju dokumentów.
  16. Tramwaje zaczęły funkcjonować w Dublinie dopiero od 2004 roku (w Warszawie w 1866 ) i istnieją zaledwie dwie linie tramwajowe.
  17. Biedne kobiety, żyjące w XIX wieku w Irlandii i pijące herbatę, były uważane za równie nieodpowiedzialne co miłośnicy whisky.
  18.  Na skutek ciepłych prądów morskich w środowisku naturalnym na południowym wybrzeżu Irlandii rosną palmy.
  19. Wszystkie wiatraki w Irlandii obracają się zgodnie ze wskazówkami zegara, a reszta wiatraków na świecie w lewo.
  20. W UK i Irlandii piłką interesują się prawie wszystkie dziewczyny, a jeśli nie, to i tak na pewno znają ostatnie wyniki meczów.
  21. W UK i Irlandii nie ma kontaktu w łazience.
  22. W Irlandii są 2 krany. Jeden do ciepłej drugi do zimnej wody.
  23.  Śnieg dla Irlandczyków jest czymś niezwykłym.
  24. Zielony kolor flagi Irlandzkiej oznacza katolików, pomarańczowy –protestantów, a biały dążenie do pokoju między nimi
  25. W Irlandii obraźliwe jest pokazywanie dwóch palców w kształcie V, ale odwrotnie. Ma to związek z wojną angielsko-francuską.
  26. Irlandczycy rzadko podają sobie rękę na powitanie i nie całują się, częściej do siebie machają.
  27. W Irlandii mówi się po angielsku. Tylko w niektórych małych regionach mówi się po Irlandzku.
  28. Język irlandzki jest obowiązkowym przedmiotem w szkołach.
  29. Polacy stanowią największa grupę obcokrajowców w Irlandii - ok. 140 tys.
  30. Obowiązek szkolny w Irlandii trwa od 6 do 15 roku życia.
  31.  Irlandczycy piją więcej alkoholu niż Polacy. (Irlandia 14,4 l/os., Polska 13,3 l/os.)
  32. W Trim w środkowej Irlandii wydarzeniem lata są Num Run, w których udział biorą zakonnice ścigające się na rumakach.
  33. Irlandczykom bardzo przypadł do serca nasz wielki poeta renesansu Jan Kochanowski.
  34. Dla Irlandczyków typowe jest to, że robią zakupy spożywcze w dresach i innych starych ciuchach, a także w piżamach
  35.  Irlandczyk nie pozwoli żeby wszystko było na głowie kobiety.Będzie chciał podzielić obowiązki na pól.
  36. Życie w Irlandii jest bardzo drogie.
  37. Jeżeli znasz dobrze angielski masz duże szanse na znalezienie pracy w Irlandii.

Kiedyś dodam może fakty o UK, chcecie? :)

Pa
 xoxo

poniedziałek, 11 marca 2013

Dental braces off!

Hej!
Przepraszam, że nie pisałam taaak długo. Sama nie wiem czym to jest spowodowane.
Irytuje mnie ta zima..Już było tak cieplutko, czuć było wiosnę, wszyscy chcieli się już przestawić na wiosenne ciuchy i w ogóle a tu śnieg. Jak ja nienawidzę śniegu to głowa mała. Od dzisiaj mam rekolekcje :) Dlatego mam trochę luzu. Ogólnie w ostatnim czasie bardzo opuściłam się w nauce i ogólnie moja motywacja do nauki czy czegokolwiek z blogiem włącznie spadła do minimum.
Dzisiaj dobry humor mnie nie opuszcza. No może w tej chwili trochę mi przykro bo Little Mix jednak nie będą miały koncertu w Polsce a na, który bym się chętnie wybrała.  No ale poza tym dzień jest cudowny. Wreszcie po 2 latach i 4 dniach mogę podziwiać swoje proste zęby ^^ Czuję się na razie nieswojo :D Ale przyzwyczaję się do tego. Gdy dowiedziałam się, że mam mieć już zdejmowany aparat nie chciałam tego. :D Polubiłam go w przeciwieństwie do wielu innych osób, które też mają. Czułam się jakoś tak fajnie. :) Ale gdy tylko zobaczyłam się bez niego zmieniłam zdanie! Bez aparatu wyglądam znacznie lepiej.

Wczoraj ktoś polecił mi tę piosenkę i teraz nie mogę przestać jej słuchać ^^ Uwielbiam ją. Pod wpływem właśnie jej zaczęłam pisać posta! Natchnienie zaczerpnęłam z niej.


Mam nadzieję, że zacznę normalnie pisać. Szczerze przyznaję się, że prawie codziennie wchodziłam na bloga i już miałam pisać..i traciłam motywację, ochotę i nie wiedziałam o czym napisać.
Za jakiś czas pokaże wam się bez aparatu. :)

Papa!
   xoxo

sobota, 19 stycznia 2013

Ho Hey

Hej.
Tak od tygodnia zbieram się do napisania posta i w końcu się udało! W poprzedni weekend byłam u Martyny na noc. Było bardzo pozytywnie! W sobotni wieczór wyszłyśmy do jej znajomych, trochę posiedziałyśmy u takiej Ani i wróciłyśmy. No i potem zaczęło nam odwalać. :D Poszłyśmy spać jak to zawsze bywa o 5. :)  Wszystko byłoby fajnie gdybyśmy nie zaspały. W niedziele była Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. No a jako wolontariuszki z PCK-u brałyśmy udział w zbiórce pieniędzy. Dlatego też stanęłyśmy trochę pod jednym kościołem, trochę pod drugim, a później pochodziłyśmy po mieście. Tamten weekend zaliczam do jak najbardziej udanych! Po zbiórce Martyna z Anią przyszły do mnie i obejrzałyśmy mój ukochany film, którym jest Tres metros sobre el cielo.

Ogólnie ten tydzień był dla mnie pracowity, ponieważ kończył się semestr. Zdarzyło się też kilka pozytywnych i negatywnych rzeczy. Wczoraj po lekcjach byłam z Martyną, Alą i Filipem coś zjeść, a potem miałam wrócić do domu i iść na PCK ale w końcu okazało się, że nie ma spotkania. W ogóle było z tym małe zamieszanie, bo w poprzedni weekend w siedzibie PCK była 'powódź'. Na piętrze pękła jakaś rura czy coś i zalało wszystko, dlatego spotkanie stało pod znakiem zapytania. W czwartek gdy Martyna i ja spotkałyśmy się z Karoliną powiedziała nam, że nie ma, a później na facebook'u napisane było, że jest..

Byłabym zapomniał! 9 lutego idę na osiemnastkę. Bardzo się cieszę, bo to będzie moja pierwsza nie rodzinna 18-stka. Jaramy się z Martyną, bo ona też idzie tym zaproszeniem, bo właściwie nie znamy K. tak dobrze. :)

Dzisiaj rano byłam z Martyną, Konradem i Kasią na zabezpieczeniu toru łyżwiarskiego. Na szczęście nic się nie działo. Na wieczór poszłam z mamą na występ mojej siostry. Bardzo spodobało mi się to przedstawienie! Były też trzy inne premiery, z których jeszcze tylko jedna, przedostatnia mi się bardzo spodobała. Może ktoś z Was był? :)
Ja dzisiaj. 

Dzisiaj mam fazę na tę piosenkę. ^^

Dobranoc!
      xoxo ♥

piątek, 11 stycznia 2013

Asia ♥

Hej.!

Przepraszam, że mnie tutaj tak dawno nie było. Niestety zbliżający się koniec semestru nie sprzyja pisaniu tutaj. Szczególnie, że na przełomie listopada/grudnia byłam długo chora i miałam dużo do pozaliczania.
Dzisiejszy dzień był bardzo pozytywny. W końcu poszłam na PCK. Jak ja tam dawno nie byłam! ♥  Wydaje mi się, że dzięki też dzisiejszemu spotkaniu znowu jesteśmy sobie z Alą bliższe. :) Właściwie nic się ciekawego nie dzieje. Jutro najprawdopodobniej jadę do Martyny. W niedzielę mamy WOŚP.

Jakiś czas temu odnowiłam kontakt z moim kuzynostwem. Bardzo się cieszę z tego powodu. Nie widziałam się z nimi jakieś 11-12 lat! Nawet jestem ciocią. ^^ Mieszkają teraz w Belgii. Jak cudownie, że akurat tam jadę w czerwcu! Pisząc z Asią poczułam, że się rozumiemy. Bardzo fajnie jest mieć kogoś ze strony ojca kogo się kocha. ^^ Nie mogę się doczekać kiedy razem z ciocią przyjadą do polski na ferie i się spotkamy. :P Pisałam już z wszystkimi, z Asią, Martyną i Krzyśkiem ^^ Bardzo fajne jest to, iż mimo, że z całej trójki pamiętam tylko trochę Asię a reszty nie bardzo to i tak dobrze nam się pisze. To właśnie dzięki Asi tak bardzo podoba mi się to imię ^^ Gdybym nie miała tak na drugie imię to wzięłabym tak do bierzmowania :D Właśnie! Jakie imię macie lub zamierzacie wziąć do bierzmowania? :) Ja zastanawiam się nad kilkoma.

Kilka dni temu wyszedł teledysk do piosenki One Direction - Kiss You. Jest cudowny *___* Każda directionerka dopatrzy się tam wielu głębszych znaczeń ;)


Wiem, że są osoby, które nie przepadają, nie lubią bądź nawet hejtują ten zespół. Jednak ja ich uwielbiam i jeśli nawet komuś to przeszkadza to musi to uszanować bo każdy może słuchać takiej muzyki jakiej chce! :D

Dobranoc!
    xoxo